Stabilizacja centralna

Stabilizacja centralna

W ostatnich tygodniach na stronie pojawiały się filmy instruktażowe przygotowane przez jednego z lekkoatletów, dotyczące ćwiczeń zapobiegającym kontuzjom oraz wzmacniającym mięśnie głębokie. Pora przybliżyć tematykę stabilizacji centralnej i jej wpływu na nasz układ ruchu.

Jak radzić sobie z przeziębieniem?

Jak radzić sobie z przeziębieniem?

Bieganie to pasja która uzależnia często na całe życie, powodując niejednokrotnie chęć wyjścia na trening nawet w okresie gdy nie powinniśmy tego zrobić. Czy warto biegać gdy czujemy ból w kościach i nadchodzącą grypę?

Moje zmagania ze skręceniem kostki

Moje zmagania ze skręceniem kostki

Jestem fizjoterapeutą i z punktu widzenia fizjoterapeuty oraz amatora biegania chciałbym podzielić się z Wami moimi doświadczeniami związanymi ze skręceniem kostki. Dokładniej rzecz ujmując było to skręcenie do szpotawości, w literaturze fachowej nazywane varusdistorsion.

Jak radzić sobie ze skręceniem?

Jak radzić sobie ze skręceniem?

Leczenie kontuzji wymaga różnej ilości czasu i zależne jest to od wielkości i rodzaju urazu. Mamy przełom listopada i grudnia, bieganie w ciemności, po błocie, w górach po śniegu czy śliskiej nawierzchni może sprawić, że stopa gdzieś "ucieknie" i dojdzie do skręcenia.

Kontuzje - pierwsza pomoc

Kontuzje - pierwsza pomoc

Przygotowując się do sezonu lekkoatletycznego wielu zawodników jest tak skupionych na treningu, że czasem ignoruje to co mówi organizm i doznaje różnych kontuzji.

Kinesiology Taping

Kinesiology Taping

Metoda ta pod nazwą kinesiotaping rozwinęła się w latach 70-tych ubiegłego wieku dzięki doktorowi Kenzo Kase, japońskiemu chiropraktykowi, który założenia metody oparł o zasady kinesiologii.

Odżywianie biegacza

Odżywianie biegacza

Wiele osób uprawiających biegi ma problem z odpowiednim odżywianiem. Prawdą jest, że dobór dań, ilość posiłków w ciągu dnia, to dla wielu nie lada kłopot. Pytania najczęściej nurtujące trenujących zawodników, to jak duże posiłki, jak często i ile czasu przed treningiem powinniśmy zjadać. Ja ze swojej strony od razu dodam, że istotną sprawą jest jeszcze jak szybko po treningu powinniśmy zjeść posiłek.

Przetrenowanie

Przetrenowanie

Linią graniczną w sportach wytrzymałościowych i sprawnościowych jest stres. Nie stres psychiczny, ale stres fizyczny.
Firma jako organizm w biegu

Firma jako organizm w biegu

Funkcjonowanie wszelkich organizacji, od rodziny, po społeczeństwa można przyrównać do działania ludzkiego organizmu. Analogia do biegu pojawia się sama.
Ćwiczenia na kolana

Ćwiczenia na kolana

W jednym z numerów (10/06) popularnego wśród niemieckich biegaczy "LaufZeit" znalazłem ciekawy artykuł "Kolano biegacza – nie tylko operacja może pomóc". Autorem jest dr Karsten Knobloch specjalista od medycyny sportowej hanowerskiej Wyższej Szkoły Medycznej.
Następna strona
do góry