Twoja dieta nie działa?

Twoja dieta nie działa?

W dzisiejszych czasach kluczem do zdrowia jest indywidualne podejście. Standardowe podejście bazujące na rozpisaniu diety dla zawodnika, bez poznania jego indywidualnych cech, jest najczęściej bardzo nietrafione i daje słabe efekty. Jest to tym bardziej ważne, jeśli mamy na myśli osoby aktywne fizycznie, których zapotrzebowanie na składniki odżywcze jest dużo bardziej złożone.

Kolagenowy izotonik dla biegaczy od OSHEE

Kolagenowy izotonik dla biegaczy od OSHEE

OSHEE, czołowy producent napojów funkcjonalnych w Polsce (poza izotonikami oferuje całą gamę niegazowanych napojów z witaminami) wprowadził na rynek nowy izotonik dedykowany osobom biegającym - OSHEE FOR RUNNER'S. Przyjrzyjmy mu się z bliska.

Sposoby potreningowej regeneracji

Sposoby potreningowej regeneracji

Trening sportowy to ciągłe poprawianie swoich możliwości. Ale czy aby osiągnąć swoje cele wystarczy wysiłek fizyczny? Musimy pamiętać, że trening to jeden z elementów dążenia do wyników. Odżywianie, ćwiczenia umysłu, świadomość, profilaktyka urazów, odpoczynek to nieodłączne elementy treningu sportowego.

Kofeina, a lekkoatletyka

Kofeina, a lekkoatletyka

Kofeina (Coffeinum, znana również jako teina, gdy źródłem jest herbata, guaranina gdy pochodzi z guarany, mateina gdy pochodzi z yerba mate). Jakie ma zastosowanie w lekkoatletyce?

FMS—jako kompleksowa ocena ryzyka kontuzji

FMS—jako kompleksowa ocena ryzyka kontuzji

Kontuzja – któż z nas nie doświadczył jej na sobie. W treningu często zwraca się uwagę jedynie na kluczowe partie w danej dyscyplinie, zapominając o wzmacnianiu innych istotnych mięśni, jak choćby core, czyli mięśni głębokich. A jak to mówią - kluczem do sukcesu jest równowaga – zarówno w życiu jak i w ciele. Jak więc uchronić się przed kontuzją?

Rozciąganie w rozgrzewce- statyczne czy dynamiczne?

Rozciąganie w rozgrzewce- statyczne czy dynamiczne?

Prawidłowo dobrana i odpowiednia rozgrzewka jest niezbędna przed każdym wysiłkiem podejmowanym przez człowieka. Istnieje wiele metod jej prowadzenia oraz zastosowania.

Gdy złapie cie kontuzja (3)

Gdy złapie cie kontuzja (3)

W poprzednich artykułach zawarliśmy podstawowe informacje na temat pierwszych działań jakie powinniśmy podjąć gdy poczujemy ból. Co robić gdy pomimo stosowania preparatu i upływu czasu ból nie mija? 

Gdy złapie cie kontuzja (2)

Gdy złapie cie kontuzja (2)

Podczas kontuzji często konieczna jest porada lekarza, który postawi diagnozę i zaleci odpowiednie leczenie. Wiadomo jednak, że większość Polaków próbuje leczyć się na własną rękę. Trafienie na nieodpowiedniego lekarza jest często drogą przez mękę, wyrzuceniem pieniędzy i stratą czasu.

Gdy złapie cie kontuzja (1)

Gdy złapie cie kontuzja (1)

Kontuzje nierozerwalnie łączą się z uprawianiem sportu. Z reguły za najczęstszą przyczynę podaje się przeciążenie mięśni i stawów. Zdarzenie które jest przyczyną kontuzji to często tylko sekundy. Wtedy jest już za późno na zapobieganie kontuzji, można jedynie zminimalizować jej skutki. 

Profilaktyka przeciwurazowa - kolano biegacza

Profilaktyka przeciwurazowa - kolano biegacza

Zespól pasma biodrowo-piszczelowego (ITBS) popularnie nazywamy „kolanem biegacza” jest najczęstszą przyczyną bólu bocznego przedziału kolana u biegaczy oraz stanowi około 12 % wszystkich kontuzji (2).

Woda, ile dostarczać w ciągu dnia

Woda, ile dostarczać w ciągu dnia

Dzień bez wody, dniem straconym! Jesteś biegaczem, lekkoatletą? Uprawiasz czynnie sport? Sprawdź ile wody powinieneś dostarczyć w ciągu dnia do swojego organizmu!

Trening Wirtualny - ćwiczenia stabilizacyjne

Trening Wirtualny - ćwiczenia stabilizacyjne

O istocie treningu stabilizacyjnego już pisaliśmy. Pisaliśmy także o jego zaletach i pokazywaliśmy przykładowe ćwiczenia. Zapraszamy do nowego cyklu wideo - trening wirtualny.

Zabiegi manualne na tkankach miękkich przed wysiłkiem

Zabiegi manualne na tkankach miękkich przed wysiłkiem

Przedmiotem pracy jest analiza wpływu zabiegów rozluźniania powięzi (PTM) na zmiany parametrów siły, mocy oraz stabiliografii kończyn dolnych. Jak wykazały badania nie stwierdza się pozytywnego wpływu terapii mięśniowo – powięziowej na wyżej wymienione parametry bezpośrednio przed wykonaniem wysiłku. Praca badawcza SPORTMED oraz Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie.

Kwas Hydroksymetylomasłowy, czyli HMB

Kwas Hydroksymetylomasłowy, czyli HMB

Na pierwszy rzut oka, termin - kwas 3-hydroksy-3-metylomasłowy budzi wiele obaw. Jednak nie jest to nic innego jak popularne HMB. Inaczej mówiąc - organiczny związek chemiczny zbudowany z krótkiego łańcucha kwasu tłuszczowego, który powstaje z podstawowego aminokwasu rozgałęzionego jakim jest leucyna (jeden z trzech aminokwasów BCAA).

Następna strona
do góry