Najczęstsze błędy treningowe amatorów cz. 4

Najczęstsze błędy treningowe amatorów cz. 4

Lektura licznych blogów treningowych, facebookowych wpisów czy zwykłych obserwacji biegaczy-amatorów skłania do wysnucia zaskakującego wniosku – mimo iż „w obiegu” jest coraz więcej wiedzy treningowej, to wśród biegaczy poziom ten wydaje się mniejszy… W czwartej części prezentujemy kolejny błąd - Niedocenianie regeneracji.

Biegaj ze Staszewskimi - odc. 10 - Rozciąganie

Biegaj ze Staszewskimi - odc. 10 - Rozciąganie

Trening biegowy powoduje, że mięsień przykurcza się. Dzięki prawidłowemu rozciąganiu pomożemy przywrócić tkance mięśniowej pierwotny stan, a nasz wysiłek przyniesie jeszcze lepszy efekt! Kinga Staszewska prezentuje ćwiczenia strechingowe, skierowane między innymi na rozciąganie mięśnia czworogłowego i mięśnia dwugłowego uda. Wojtek Staszewski podpowiada w jaki sposób można wykorzystać elementy otoczenia do ćwiczeń rozciągających, pokazuje także łatwy sposób na rozciąganie przywodzicieli ud.

Najczęstsze błędy treningowe amatorów cz. 3

Najczęstsze błędy treningowe amatorów cz. 3

Lektura licznych blogów treningowych, facebookowych wpisów czy zwykłych obserwacji biegaczy-amatorów skłania do wysnucia zaskakującego wniosku – mimo iż „w obiegu” jest coraz więcej wiedzy treningowej, to wśród biegaczy poziom ten wydaje się mniejszy… W trzeciej części prezentujemy kolejny błąd - Zła technika.

Biegaj ze Staszewskimi - odc. 9 - Siła biegowa

Biegaj ze Staszewskimi - odc. 9 - Siła biegowa

Jedne z najbardziej skutecznych sposobów trenowania siły biegowej to skipy i podbiegi. Biegaczom zaawansowanym Wojtek Staszewski poleca skipy; wyróżnia trzy fazy kroku biegowego, następnie prezentuje w jaki sposób należy każdą z nich prawidłowo ćwiczyć. Fazom odpowiadają skipy: A, B i C. Jako uzupełnienie skipów omawia wieloskoki. Biegaczom mniej zaawansowanym Wojtek Staszewski poleca ćwiczenie podbiegów.

Najczęstsze błędy treningowe amatorów cz. 2

Najczęstsze błędy treningowe amatorów cz. 2

Lektura licznych blogów treningowych, facebookowych wpisów czy zwykłych obserwacji biegaczy-amatorów skłania do wysnucia zaskakującego wniosku – mimo iż „w obiegu” jest coraz więcej wiedzy treningowej, to wśród biegaczy poziom ten wydaje się mniejszy… W drugiej części prezentujemy kolejny błąd - Brak dobrego rozciągania.

Biegaj ze Staszewskimi - odc. 8 - Długie wybieganie cz. 2

Biegaj ze Staszewskimi - odc. 8 - Długie wybieganie cz. 2

Długie wybieganie to pokonanie nie tylko wielu kilometrów, ale także walka z monotonią. Wojtek Staszewski podpowiada w jaki sposób długi bieg można urozmaicić oraz na jakim rodzaju nawierzchni najlepiej prowadzić taki trening. Z filmu dowiemy się również w jaki sposób można łatwo i skutecznie wzmocnić staw skokowy oraz jak w pewny sposób zasznurować buty.

Najczęstsze błędy treningowe amatorów cz. 1

Najczęstsze błędy treningowe amatorów cz. 1

Lektura licznych blogów treningowych, facebookowych wpisów czy zwykłych obserwacji biegaczy-amatorów skłania do wysnucia zaskakującego wniosku – mimo iż „w obiegu” jest coraz więcej wiedzy treningowej, to wśród biegaczy poziom ten wydaje się mniejszy…

Problemy i pułapki pulsometru

Problemy i pułapki pulsometru

Pulsometr na treningu biegacza jest dziś niemalże tak popularny, jak niegdyś zwykły zegarek. Biegamy w nadziei na realizację rozsądnego, zgodnego z fizjologią wysiłku i metodyką treningową, planu treningowego. Czy aby na pewno zdajemy sobie sprawę z tego, jaką informację niesie ze sobą pulsometr?
Biegaj ze Staszewskimi - odc. 7 - Długie wybieganie

Biegaj ze Staszewskimi - odc. 7 - Długie wybieganie

Długie wybieganie to najważniejszy element treningu biegacza. Wojtek Staszewski tłumaczy jakie jest optymalne tempo długiego wybiegania, wyjaśnia także dlaczego warto w ten sposób przygotowywać się do maratonów.

Następna strona
do góry