8 rzeczy które warto mieć na treningu

8 rzeczy które warto mieć na treningu

Kilogram w treningowym plecaku czy worku to nic. Kilogram, który wrzucimy do niego często ratuje skórę i pozwala na większy komfort psychiczny i fizyczny podczas treningu. Czego jako lekkoatleta nie powinieneś zapomnieć na trening?

- Napój. Zawsze i bez względu na warunki powinieneś mieć ze sobą jakiś izotonik, lub chociaż wodę. Odwodnione mięśnie, to słabsze mięśnie, a więc łatwiej i zmęczenie i kontuzje.

- Posiłek. Baton lub węglowodany. To także podstawa po treningu. Jeśli mamy do domu ponad półgodziny, warto zaopatrzyć się nawet w najmniejszą przekąskę. Mięśnie zmęczone potrzebują się zregenerować, a brak posiłku dla nich, to często trawienie samych siebie.

- Koszulka. Zimą czy w chłodniejsze dni warto mieć ze sobą dodatkową koszulkę. Sucha koszulka zapobiega wychłodzeniu, a także zmniejsza ryzyko zachorowania.

- Długie spodnie, lycry. Zajmują mało miejsca, a nawet latem może przyjść chwilowe ochłodzenie. Rozgrzane mięśnie to wydajne mięśnie, a ich schłodzenie obniża poziom emitowanej energii. Warto nawet latem zakładać coś na siebie, tak, by nie wychłodzić ich za szybko, a co za tym idzie, nie obniżyć ich zdolności. Zimne mięśnie łatwo naderwać i naciągnąć.

- Groty i klucz. To także podstawa. Mając pełen woreczek tego sprzętu, możemy nie martwić się o jakieś zgubienie czy zgniecenia grota. Wymiana trwa chwilę, całość zajmuje nie wiele, a komfort psychiczny jest ogromny.

- Stoper, zegarek. Coś bez czego lekkoatleta, biegacz nie może funkcjonować. Mierzenie przerw, bieganie odcinków na czas itd. to codzienność. Najtańszy sprzęt tego typu można mieć za parę złotych, a każdy z nim jest wyposażony w stoper.

- Kawełek gumy, terra band. Nie ważne czy jesteś sprinterem czy długasem. Warto mieć ze sobą kawałek czegoś, co pomoże Ci w rozciąganiu w każdym terenie. Owszem, nogę można zarzucić wszędzie, ale kawałek gumy, nigdy nie zajmuje za dużo miejsca, a pomoże wejść na odpowiedni poziom przed treningiem.

- Słuchawki. Nowoczesne trenowanie, to treningi indywidualne, a więc często i monotonne. Warto mieć ze sobą telefon czy jakiś nośnik danych, a do tego słuchawki. Można w ten sposób łatwiej się naładować przed treningiem, dodać mocy podczas i wyciszyć po!

 

do góry