Skarżyński kontra Borowski – dwie drogi, dwa medale cz.2

Skarżyński kontra Borowski – dwie drogi, dwa medale cz.2

Druga część cyklu, tym razem miesiące styczeń i luty.

STYCZEŃ
  • Jerzy Skarżyński

Mikrocykl tygodniowy:

WT – OWB1 13 km + 10 przebieżek
CZW – WB 20 km
PT – OWB1 13 km + 10 przebieżek
SOB – OWB1 13 km + SB 1,0 km (10 x 100 m skip, skip+wieloskok)
N – Po rozgrzewce: WB2 8-12 km (prędkości 3:52-3:45/km) + 3M

Realizacja:

T9  – 4/55 km
T10 – 4/67 km
T11 – 5/78 km
T12 – 5/90 km
T13 – 5/88 km

Razem: 21 jednostek treningowych/351 km

Komentarz:

Tydzień 9., to tydzień przełomu roku, ze startem w przełajowym Biegu Noworocznym na dystansie 5 km. Z zawodów byłem zadowolony – 5. miejsce i niezła dyspozycja, jak na ten etap przygotowań. Po nim przeszedłem do kolejnego etapu – SIEWU, z siłą biegową w soboty i niedzielnym biegiem ciągłym w II zakresie (po asfalcie). Wycieczki biegowe z niedzieli przeszły na czwartek. Nie szykuję się do maratonu, więc wystarczały mi na dystansie 20 km, tylko.

Od końca grudnia mieszkam w innej dzielnicy Szczecina, więc najpierw dojeżdżałem w niedziele na Arkonkę, gdzie realizowałem zawsze (od lat 70.!) biegi ciągłe, ale pętla tak jest teraz oblodzona, że (po pierwszym treningu w butach z kolcami) znalazłem inną – w pobliżu obecnego miejsca zamieszkania. Biegaliśmy po przytulnych uliczkach pobliskiej dzielnicy domków – odśnieżone, w niedzielne poranki niemal bez ruchu samochodowego, pętla podobna (płaska, 1850 m długości). W zupełności zastąpiła mi (nam, bo i moi koledzy też tam się przenieśli) pętlę na Arkonce, a i dojeżdżać (12 km) już nie musiałem, gdyż zaczyna się niecałe 3 km od domu, czyli w sam raz na poprzedzającą taki trening rozgrzewkę.

  • Krzysztof Borowski

Mikrocykl tygodniowy:

PON –  delikatne rozbieganie + sprawność: 8-10 km
WT – siła biegowa 10-25 x 200 m
ŚR – BC1 10-16 km
CZW – BC 2 10-16 km
PT – rozbieganie ok. 18 km
SOB – siła biegowa (skip + wyskoki + wieloskoki + przebieżki)
N – BC1 10-16 km+ BC2 8-12 km

Realizacja:

Razem styczeń: 28/416 km, w tym od biegu w Warszawie (od 18 stycznia) tygodniowo 100-126 km – 13 jednostek treningowych/190 km.

Komentarz:

W zasadzie mikrocykl nie różnił się od tego w poprzednim okresie. Zwiększyły się tylko obciążenia. Założeniem tego treningu było przygotowanie wytrzymałościowe do uzyskania oczekiwanego wyniku na poziomie rekordu Polski w maratonie w kat M 55. W związku z tym 18 stycznia rozpocząłem kolejny mezocykl, tym razem tyg., zakończeniem którego miały być Mistrzostwa Polski Weteranów na hali. Start ten potraktowałem jako przerywnik w ciężkim treningu zimowym.

LUTY

  • Jerzy Skarżyński

Mikrocykl tygodniowy:

WT – OWB1 13 km + 10 przebieżek
CZW – WB 20 km
PT – OWB1 13 km + 10 przebieżek
SOB – OWB1 13 km + SB 1,0 km (10 x 100 m skip, skip+wieloskok)
N – Po rozgrzewce: BNP 12 km + 3M

Realizacja:

T14  – 4/70 km
T15 – 4/58 km
T16 – 5/88 km
T17 – 5/88 km

Razem: 18 jednostek treningowych/304 km

Komentarz:

Na koniec 15. tygodnia był start w biegu przełajowym na dystansie 15 km (Sielpia). Tydzień przed zawodami nie robiłem żadnego mocniejszego akcentu „pod superkompensację” – ot, zwykły trening WB2. W Sielpi przebiegłem dystans po 3:42/km – dobrze, zważywszy że trasa prowadziła głównie po lesie i pełna była trudnych odcinków (kałuże, leśne dukty).

Po zawodach w miejsce WB2 wprowadziłem BNP, czyli Bieg z Narastającą Prędkością – po 7-8 km WB2 (z prędkością 3:50-3:45/km) przyśpieszałem 3 km do ok. 3:40-3:35/km, a kończąc – ostatnie 2 km – poniżej 3:30/km). Potem – w drodze powrotnej do domu – robiłem oczywiście 3M, czyli 3 baaardzo żywe minutówki.

  • Krzysztof Borowski

Mikrocykl tygodniowy: bez zmian

Realizacja:

Razem: od 1 do 26  lutego, dnia startu w Halowych Mistrzostwach Polski Weteranów w Spale, zrealizowałem 25 jednostek treningowych przebiegając 399 km.

Komentarz:

Nie opuściłem w lutym żadnego treningu BC1 biegając go z prędkościami 4:30-4:20/km. BC2 realizowałem z prędkościami w zakresie 4:10-4:00/km. Jechałem do Spały pełen optymizmu, zdając sobie sprawę z tego, że wykonałem kawał dobrej roboty. Nabiegałem 9:36,86 na 3km poprawiając o około 6 sekund rekord Polski – należący zresztą do mnie. Wynik mógłby być lepszy, gdybym powalczył od początku biegu. Moje międzyczasy: 1 km – 3:15, 2 km – 6:30. Ostatni kilometr przebiegłem w 3:06. Zostałem wybrany najlepszym zawodnikiem biegów średnich na HMP Weteranów. Był to radosny akcent i ogromna mobilizacja do dalszego realizowania założeń treningowych. Miłą niespodzianką dla mnie był także fakt, że mimo bardzo ciężkiego treningu wytrzymałościowego nie zatraciłem szybkości.

CDN…


Powiązane artykuły

Mistrzostwa

Publikacje

Aktualności

Zawody

Sylwetki

do góry