emo zgubić brzuch

zgubić brzuch

hmm to ile trzeba spalić kalorii żeby stracić 1 kg tłuszczu ?

Średnio podawana wartość to 7 tys.[/quote]


To widziałem na wielu stronach internetowych, ale sam tłuszcz ma wartość kaloryczną równą 9kcal/gram, czyli 9tys kcal/kg. Jak to zatem jest? :)

Nie licząc patologii fizjologicznych - otyłość jest problemem braku ruchu i łakomstwa (lub niewiedzy dietetycznej)

Otyłość jest problemem psychologicznym, bo wynika z mechanizmów obronnych każdego człowieka i przy odpowiednich warunkach prowadzi do zaburzeń łaknienia. Jedzenie w stresie, jedzenie jako sposób na rozładowanie, łączenie jedzenia z emocjami, etc. I tak właściwie jest to poważny problem mózgu- a to już właściwie fizjologia ;)

Wyjście z nadwagi posiadanej od dawna udaje się mniej więcej jednej osobie na dziesięć, właśnie z tego powodu. Można się głodzić, ale to leczenie skutków, nie przyczyn. Poza tym- nikt na dłuższą metę nie wytrzyma ciągłego uczucia głodu węglowodanowego (a z doświadczenia wiem, że to najgorszy problem), bo jest to strasznie niekomfortowe i pochłaniające umysł :)

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

zgubić brzuch

Jakie to wszystko ma znaczenie dla odchudzania? Absolutnie żadnego.
Im więcej spalimy kalorii na treningu, tym lepiej – i nie ważne czy z tłuszczu, czy z węglowodanów. Liczą się tylko kalorie.
Mało tego – nie biegamy po to, by palić tłuszcz. Biegamy po to, by właśnie być na minusie kalorycznym.


Do konca sie nie moge zgodzic, gdyz odchudzanie odchudzaniu nie rowne.
Podczas wysilku fizycznego po wykorzystaniu weglowodanow, organizm siegnie po glikogen zgromadzony w miesniach i watrobie. Tych zrodel starcza na ok30/40min. Gdy zostana one wyczerpane zaczyna sie "dobieranie do zapasow". Jesli biegniemy spokojnie bez wielkiej zadyszki( kwestia tętna jest indywidualna- dla jednego 120 dla innego140 a nawet 150) to organizm bedzie czerpal energie z tkanki tluszczowej, jesli nasze tetno jest za wysokie to niestety ale zacznie sie dobieranie do miesni.

Katabolizm miesniowy prowadzi do bardzo duzego zakwaszenia organizmu. Mniejsza masa miesniowa spowalnia takze przemiane materii, tkanka miesniowa jest najbardziej "nawodniona" w naszym organizmie ( tluszczowa najmniej) wiec lepiej nie pozbywac sie miesni np przed matratonem, i jest jeszcze wiele innych niekorzystnych efektow.

Zgadzam sie, ze przy bieganiu ubytek masy nastapi zawsze, ale powinno sie dbac o to, aby ubytek komponentow ciala byl prawidlowy. Wybor nalezy do kazdego z osobna :D

Po 1. Glikogen jest węglowodanem.
Po 2. Po wyczerpaniu zapasów węglowodanów… człowiek umiera. Poza tym nie jest możliwe spalanie tłuszczów bez węglowodanów.
Po 3. Podczas wysiłku wytrzymałościowego, przy braku dużych kryzysów energetycznych białka stanowią 1% energii – nawet na bardzo wysokim tętnie.
Po 4. Nie ma dolnej granicy, od której spalamy tłuszcz. Dzieje się to nawet podczas snu.
Po 5. Katabolizm mięśniowy nie ma absolutnie nic wspólnego z zakwaszeniem mięśni. Zakwaszenie powstaje wtedy, kiedy spalamy bez udziału tlenu pirogronian.
Po 6. Nie zawsze przy bieganiu następuje ubytek masy.
Vege runners.

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

zgubić brzuch

Ale założyłem - być może błędnie - że jeżeli kolega biega 4:45 i wraca zdyszany, to wchodzi już w zakres spalania beztlenowego.
W tej sytuacji następuje rozpad białek, a organizm - gdy skończą mu się podstawowe zapasy energii - z niego korzysta. Z tłuszczu nie może bo - jak sam piszesz - do spalania tłuszczu potrzeba dużo tlenu.
Czy nie jest tak?

Po 1. Spalenie beztlenowe zachodzi zawsze. Nawet kiedy śpisz.
Po 2. Rozpad białek (w dużych ilościach) następuje w skrajnych sytuacjach, kiedy na przykład organizm walczy o życie. Podczas wysiłków zawodowych sportowców sportów wytrzymałościowych zapotrzebowanie na białko w diecie wzrasta o 1-3%.
Po 3. Gdyby węglowodany się skończyły, to człowiek by umarł.
Po 4. Żeby całkowicie zablokować spalenie tłuszczów, musiałbyś mieć zakwaszenie mięśni około 7.0 mmola/l – dla zawodowca 5km w czasie 13` to jakieś 8-9 mmola/l. A amator? Raczej nie dasz rady 10` biec tak intensywnie by zablokujesz przemiany tłuszczowe. Z praktycznego więc punktu widzenia… zawsze spalamy tłuszcz na treningu.
A to dlaczego?
Czy nie jest tak, że skoro organizm nie będzie czerpał z tłuszczu, to się tego tłuszczu nie pozbędziemy?
Cały cymes odchudzania przez bieganie polega chyba własnie na tym, żeby zachęcić organizm do czerpania energiii przede wszystkim z tłuszczu, który nie jest łatwo dostępnym źródłem energii.

Stąd właśnie długie bieganie w zakresie zdecydowanie tlenowym, które - jak sam napisałeś - ułatwia czerpanie energii z tłuszczu.

Po 1. Organizm zawsze czerpie energię z tłuszczy.
Po 2. Nie musisz zmuszać do niczego organizmu. On spala tłuszcz sam.
Po 3. Wycieczki biegowe mają sens metodyczny, a nie odchudzający.
Po 4. Im więcej kalorii spalisz na treningu tym lepiej w kontekście odchudzania.
Odpowiednia dieta+aeroby w odpowiednim przedziale tetna+cwiczenie miesni brzucha poradza sobie nawet z genami :wink:

Po 1. Tętno jest bez znaczania. Wręcz im wyżesze tym lepiej.
Po 2. Trening mięśni nie wyływa w praktyce na poziom tłuszczu.
Po 3. Nie istnieje lipoliza miejscowa. Nie mamy wpływu na to, skąd spalany jest tłuszcz.
Vege runners.

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

zgubić brzuch

Mój przepis, sprawdzony i działa:
- w miarę możliwości unikać tłuszczów trans (fast-foody, "kupne" wypieki, w tym kruche ciasteczka, "tłuszcz roślinny", zabielacz do kawy, margaryna, itp.) - ale bez fanatyzmu
- unikać cukrów prostych, zwłaszcza sacharozy - ale bez fanatyzmu
- nie biegać na czczo
- nie głodzić się. Tzn. akceptować uczucie głodu jako stan fizjologicznie naturalny, ale nie głodzić się celowo, jeść tyle ile organizm potrzebuje
- dużo biegać wolnym tempem (być może przy szybkim bieganiu też spalam tłuszcz, choć słyszałem, że proporcje przesuwają się w kierunku spalania glikogenu, ale biegając wolniej jestem w stanie biegać dłużej, i spalam więcej kcal)
- cierpliwie czekać na wynik, bo mięśnie są cięższe niż tłuszcz

Efekt - 3 kg w dwa miesiące, i to głównie tłuszczu trzewnego (tam tyję najszybciej). Co więcej, stale chudnę, choć wolałbym już przestać. Dlatego muszę się trochę nakombinować przy bilansie energetycznym.

A propos tego dlaczego 1 kg "ludziny" = 7000 kcal: czysty tłuszcz ma kaloryczność 900 kcal / 100g. Ale komórki tkanki tłuszczowej nie są stuprocentowym tłuszczem.

T.

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

zgubić brzuch

Czyli jeśli na 1kg trzeba zjarać załóżmy że 9000kcal...
przy 1 godzinie biegania 12km/h spalamy 900kcal
10godzin biegania = 9000kcal więc teoretycznie jeśli ktoś przebiegnie 100godzin bez przerwy 12km/h to musi być lżejszy o 10kg tłuszczu, musi mieć mniej o 10kg tłuszczu i nie ma bata żeby było inaczej tak ?
czy nie ?

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

zgubić brzuch

Czyli jeśli na 1kg trzeba zjarać załóżmy że 9000kcal...
przy 1 godzinie biegania 12km/h spalamy 900kcal
10godzin biegania = 9000kcal więc teoretycznie jeśli ktoś przebiegnie 100godzin bez przerwy 12km/h to musi być lżejszy o 10kg tłuszczu, musi mieć mniej o 10kg tłuszczu i nie ma bata żeby było inaczej tak ?
czy nie ?


nie
Najważniejsza jest Miłość poza tym Kocham życie takie jakie jest
www.TTSzczecin.pl/

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

zgubić brzuch

dlaczego nie ? bo spalają się też mięśnie i to wszystko o czym autorzy pisali ??
to ile procent tłuszczu się spali, ile kilo przy tych teoretycznych założeniach ?

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

zgubić brzuch

Czyli jeśli na 1kg trzeba zjarać załóżmy że 9000kcal...
przy 1 godzinie biegania 12km/h spalamy 900kcal
10godzin biegania = 9000kcal więc teoretycznie jeśli ktoś przebiegnie 100godzin bez przerwy 12km/h to musi być lżejszy o 10kg tłuszczu, musi mieć mniej o 10kg tłuszczu i nie ma bata żeby było inaczej tak ?
czy nie ?

Trzeba zjarać załóżmy że 7000 kcal.
900 kcal na godzinę to całkiem niezły wydatek energetyczny, nie wiem czy przy 12 km/h taki osiągniesz.
Natomiast istotnie nie ma bata - jeśli przebiegniesz 100 godzin bez przerwy 12 km/h bez /żadnego/ uzupełniania kalorii, koniecznie daj nam znać. ;)

T.

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

zgubić brzuch

Sacharoza nie jest cukrem prostym :)

Oj wiem... To takie uproszczenie było.
Dwucukry też wykluczam, nie licząc mleka. I słodziki.

T.

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

zgubić brzuch

Po 1. Tętno jest bez znaczania. Wręcz im wyżesze tym lepiej.

Prawda i nieprawda. Zilustruję to na swoim skromnym przykładzie.
1 godzina w zakresie 70-75% tętna maksymalnego to w moim przypadku około 550 kcal.
1 godzina na progu mleczanowym (ok. 85%) to nawet 700 kcal
1 godzina w zakresie rekreacyjnym (55%-65%) to około 400 kcal.
Więc w zasadzie masz rację.
Dowcip w tym, że po godzinie na progu mleczanowym jestem nieźle zmęczony i potrzebuję długiej regeneracji. Takiej, jak po dwu godzinach w niskim zakresie, lub trzech w zakresie rekreacyjnym (upraszczam, wiem).
Biorąc więc pod uwagę wypoczynek między treningami, dostajemy
3 * 400 = 1200
2 * 550 = 1100
1 * 700 = 700
więc jest taki punkt powyżej którego im szybciej tym gorzej.


Na marginesie: wpływ treningu na bilans energetyczny nie ogranicza się do samego treningu. Jeszcze przez kilka godzin utrzymuje się przyspieszone tętno i zwiększony metabolizm. Zmierzyłem, że można dzięki temu spalić nawet drugie tyle ekstra.

Jeśli ktoś dla odmiany walczy o uzupełnienie kalorii, trzeba to brać pod uwagę.

T.

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

zgubić brzuch

dlaczego nie ? bo spalają się też mięśnie i to wszystko o czym autorzy pisali ??
to ile procent tłuszczu się spali, ile kilo przy tych teoretycznych założeniach ?

Przede wszystkim dlatego, że nie jesteś w stanie biec tyle godzin nie korzystając z zewnętrznych źródeł energii.
Nie da się biec czerpiąc energię tylko z tłuszczu odłożonego w organizmie.
Choćby dlatego, że do przekształcenia tłuszczu w energię potrzeba węglowodanów i te będziesz musiał w dużej ilości dostarczać organizmowi.
Poza tym to wszystko co napisał tomekd (i pewnie jeszcze więcej ;))

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

zgubić brzuch

Po 1. Spalenie beztlenowe zachodzi zawsze. Nawet kiedy śpisz.
Po 2. Rozpad białek (w dużych ilościach) następuje w skrajnych sytuacjach, kiedy na przykład organizm walczy o życie. Podczas wysiłków zawodowych sportowców sportów wytrzymałościowych zapotrzebowanie na białko w diecie wzrasta o 1-3%.
Po 3. Gdyby węglowodany się skończyły, to człowiek by umarł.
[ciach]
Po 1. Organizm zawsze czerpie energię z tłuszczy.
Po 2. Nie musisz zmuszać do niczego organizmu. On spala tłuszcz sam.
Po 3. Wycieczki biegowe mają sens metodyczny, a nie odchudzający.
Po 4. Im więcej kalorii spalisz na treningu tym lepiej w kontekście odchudzania.

Platon,
Zanim Ci odpowiem musze się upewnić, czy manipulujesz czy tylko teoretyzujesz? :P

Pamiętaj, że mówimy o bieganiu sprzyjającym maksymalizachi spalaniu tłuszczu odłożonego przez organizm. I na tym poziomie się skupmy, bo pisanie o "ciągłych procesach beztlenowych", "ciąglym czerpaniu z tłuszczy" i "im więcej kalorii sie spali tym lepiej dla ochudzania" to tylko teoretyczne prawdy (w to staram Ci się wierzyć, ale sprawdzę :P) i chyba trochę mieszają w temacie.

Wieczorem sprawdzę tabele zapotrzebowania na białko u osób trenujących różne rodzaje sportów. Wczoraj na nią zerkałem, ale liczb niestety nie zapamiętałem. Mam jednak nieodparte wrażenie, że różnica wynosiła więcej niż 1-3%... Dam znać :)

pozdrawiam

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

zgubić brzuch

tamto moje pytanie było TEORETYCZNE.

jak zmierzyć dokładnie ile kalorii straciłem w czasie biegu ?
jak sprawdzić z czego one poszły czy z tłuszczu białek czy węglowodanów ?
jest jakieś urządzenie które to pokazuje ? to by chyba na bieżąco musiało mi mierzyć krew ? a słyszałem że są różne rodzaje tkanki tłuszczowej...np tłuszcz brunatny

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

zgubić brzuch

tamto moje pytanie było TEORETYCZNE.

jak zmierzyć dokładnie ile kalorii straciłem w czasie biegu ?
jak sprawdzić z czego one poszły czy z tłuszczu białek czy węglowodanów ?
jest jakieś urządzenie które to pokazuje ? to by chyba na bieżąco musiało mi mierzyć krew ? a słyszałem że są różne rodzaje tkanki tłuszczowej...np tłuszcz brunatny

TEORETYCZNIE istotnie możesz dobiec stąd na Kamczatkę, bez snu, odpoczynku, i uzupełniania kalorii. Jak już dobiegniesz koniecznie przynajmniej wyślij pocztówkę. ;)

Dokładny pomiar jest zapewne niemożliwy, ale całkiem niezłe oszacowania daje dobry pulsometr, odpowiednio spersonalizowany. Na podstawie masy ciała, tętna, wzrostu, itp. jest w stanie oszacować wydatek energetyczny.
Są i takie pulsometry, które szacują procentowy udział źródeł energii - ale tylko te z niższej półki. Więc im nie ufam.

T.

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

Stronę wygenerowano w 3.928 sekundy.

Zapraszamy do dodawania Imprez do kalendarza. Pomóż nam zbudować kompletną bazę imprez biegowych w Polsce! Dodaj imprezę
do góry