emo BIEGANIE PO PORODZIE...

hej dziewczyny!!!

Moja sytuacja wygląda tak: 7 tygodni temu urodziłam śliczną córeczkę (de facto dziecko rodem z Parku Skaryszewskiego - wywodzące się z grupy biegowej)...;) Natomiast z bieganiem musiałam pożegnać się na ponad rok - ponieważ przeszłam operację halluksa - wcześniej biegałam systematycznie ale nie wyczynowo - moim marzeniem / celem / planem jest pobiec w następnym maratonie (tj za rok) - sęk w tym, że zupełnie nie wiem kiedy do biegania mogę wrócić...po takim okresie bezczynności i jak zaczynać - marszobiegami jak kiedyś??? Czy delikatnym truchtem 1, 2 razy w tygodniu? Jednocześnie muszę przyznać, że kręgosłup po ciąży siadł - chodzę zgarbiona i bolą plecy...zastanawiam się czy zbyt pochopne rozpoczęcie biegania nie spowoduje pogłębienia tego stanu...Może więc najpierw powinnam zacząć od siłowni i wzmocnienia brzucha i pleców??

Nic to - czekam na wasze opinie - ostatecznie wy macie pewnie te kwestie za sobą...

pozdrawiam,
Magda
(...) Uwalniam...

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

BIEGANIE PO PORODZIE...

na bieganiu.pl jest art. o powrocie do biegania Pauli Radcliffe - nawet ona najpierw maszerowała :P więc my, szaraczki chyba tym bardziej musimy. Poza tym, chyba lepiej zrobić dłuższy marszobieg niż krótki bieg (zważywszy, że przerwa z powodu kontuzji była dłuższa niż ciąża i połóg) - więcej ruchu.

Co do ćwiczeń, chyba na początek starczą ćwiczenia siłowe w domu (obciążenie własnego ciała jest spore, nie trzeba od razu rzucać się na sztangi) - chyba, że tak łatwiej będzie ci się zmobilizować do regularnych ćwiczeń.

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

BIEGANIE PO PORODZIE...

Polecam Ci ćwiczenia z Cindy Crawford "Powrót do formy". Można zacząć już po połogu. Są zestawy łatwe i takie dające wycisk, przede wszystkim nastawione na rozruszanie miednicy unieruchomionej w czasie ciąży, na mięsnie brzucha, grzbietu, również na wytrzymałość.

Ćwiczyłam po drugiej ciąży i czułam się po nich doskonale, elastyczna i pełna energii. Zastanawiam się właśnie nad powrotem do tych ćwiczeń, bo ostatnio czuję się "zastana" mimo biegania.

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

BIEGANIE PO PORODZIE...

pilates trochę wzmacnia, ale nie są to ćwiczenia siłowe i raczej nie utworzą pancerza mięśni niezbędnego do biegania. Ale będą super na początek, by rozruszać się, uelastycznić.

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

BIEGANIE PO PORODZIE...

Ja poleciałam 5 tygodni po porodzie i było ok.
Myśle,że wybierz taki sport,który Cię kręci,który lubisz i stopniowo go uprawiaj.Wdrożysz się szybko jeśli masz bazę=przeszłość sportową.Ja po bieganiu robię trochę ćwiczeń siłowo-wzmacniających,polecam.

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

BIEGANIE PO PORODZIE...

Czas po jakim można zacząć biegać to kwestia w pełni indywidualna - wszystko zależy od przebiegu porodu i tego, jak dana kobieta się czuje. O ile wszystko jest w porządku, warto zacząć ćwiczyć jak najszybciej - nie tylko przyśpiesza to powrót do formy, ale również bardzo korzystnie wpływa na ogólny stan zdrowia, o czym można przeczytać tu: http://aktywnoscfizyczna.wordpress.com/2013/06/14/aktywnosc-fizyczna-po-porodzie-naturalnym/ . Jeśli więc nie ma żadnych przeciwwskazań lekarskich, proste ćwiczenia można zacząć wykonywać już nawet po kilku dniach. :)

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

BIEGANIE PO PORODZIE...

Cześć Dziewczyny,
Ja również jestem mamą. Po raz drugi :) Urodziłam w styczniu śliczną dziewczynkę. Julka właśnie skończyła 4 miesiące. Przez pierwsze sześć tygodni zgodnie z zaleceniami lekarza, zero biegu tylko bardzo delikatne ćwiczenia ( a byłam po cc). Po kontrolnej wizycie dostałam zielone  światło na bieganie.  Zaczynałam od bardzo delikatnych i spokojnych truchtów, 2-3 razy w tygodniu po 10-15 minut i dużo ćwiczeń z jednej strony wzmacniających kręgosłup z drugiej odciążających, bo przy dziecku nieustannie jest od ciągle obciążony. W tej chwili mija 7 tydzień wprowadzania w trening. Ciągle bazuję na schemacie 4 dni treningu 3 dni luzowania ale sukcesywnie zwiększam kilometraż i wprowadzam nowe środki treningowe np. bigi ciągłe, tempowe - ale te to w ostatnich dwóch tygodniach.
Gdybyś miała jakieś pytania to śmiało do mnie pisz. Chętnie pomogę.
pozdrawiam
Karolina

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

Stronę wygenerowano w 0.482 sekundy.

do góry